Linkbuilden Uitbesteden

Linkbuilden Uitbesteden waarbij we rekening houden met de NIEUWE GOOGLE-richtlijnen. Hierbij kijken we ook of jouw website voldoet.

Interesse in linkbuilding service?

Wil je hoger scoren in Google met onze linkbuilding service en strategie? Laat het ons weten.
LINKBUILDING STRATEGIE
  • We werken exclusief voor jouw bedrijf in een specifieke branche
  • Gebruiken dedicated relevante subdomeinen
  • Contentcreatie door jezelf met daarin onbeperkte hoeveelheid links (uitbesteden kan tegen meerprijs)
  • Gespreide plaatsing
  • Op .NL. .BE en .EU domeinen
  • Alle powerdomeinen (T1) zijn eigendom van SCORE, géén PBN
  • Minimaal DA 48+ (Moz) en DR 50+ (Ahrefs)
  • DoFollow
  • Indexering na plaatsing van links en content
  • Unieke Nederlandse C-block ip adressen
  • Powerdomeinen hebben een lage spamscore 
  • No gaming, adult or drugs links toegestaan
  • Maandelijkse betaling
  • Prijs vast voor 2 jaar, daarna indexering
Laatste update:

Het nut van exclusieve linkbuilding service

Jouw doel is om de zichtbaarheid in Google te verbeteren. Daarvoor gebruik je onze linkbuilding service. Na de optimalisatie van je webpagina’s gaan we linkbuilden. Hierdoor ontstaat er beweging in de Google ranking en je webpagina’s gaan beter scoren om je concurrenten voorbij te steken. Stel dat we ook voor je concurrent de linkbuilding verzorgen, dan wordt deze net zo sterk als jij. Het resultaat is dat het moeilijker wordt om boven je concurrent uit te komen. Daarom werken we exclusief voor jou.

Prijzen linkbuilding uitbesteden

De prijzen voor onze linkbuilding service zijn zéér concurrerend. Dit kunnen we, want we zijn zelf eigenaar van zéér krachtige .nl,- .be-, .eu-, co.uk- en .com-domeinen. Deze worden zorgvuldig gehost bij Nederlandse en Belgische hostingpartijen.

(*) SEO scan

De SEO scan gebruiken we bij een langdurige samenwerking, waarbij we minimaal samenwerken voor de periode van één jaar. Bij een minimale samenwerking van één jaar is de SEO scan kosteloos. De informatie uit de SEO scan gebruiken we om jou te helpen bij het optimaliseren van je webpagina’s (On Page). Deze aanpassingen zijn, in combinatie met onze linkbuilding services, de sleutel tot succes. Een belangrijk onderdeel binnen de SEO scan is de beoordeling van de ‘Title‘ en ‘Metadescription’, want in de praktijk wordt hier vaak te weinig aandacht aan besteed. De hele website is geoptimaliseerd en gericht op conversie, echter het zijn de ‘Title’ en de ‘Metadescription’ die in Google worden gepresenteerd na een zoekopdracht. Als deze de zoeker niet triggeren, dan mag je website nog zo mooi zijn, maar de zoeker wordt géén bezoeker en zeker géén klant.
Met onze linkbuilding service zorgen we ervoor dat je website hoger gaat ranken in Google, maar het is vooral de bedoeling dat jij meer omzet gaat halen. Dat is waar jij ons op gaat beoordelen en daarom moet jouw website op conversie zijn ingericht. Want als de zoeker een bezoeker van je website wordt, dan wil je dat deze langs de ‘kassa’ gaat en een klant wordt.
De richtlijnen die wij aan klanten meegeven begint met het bedenken van een wervende title en metadescription. Het is de bedoeling om een ‘frons’ bij de bezoeker op het voorhoofd te krijgen. Dan wordt hij of zij getriggerd en klikt door naar je webpagina. Aangezien de meeste zoekers dat doen op hun smartphone is het verstandig om de ‘mobile first’ instellingen aan te houden. Voor de Title gebruik je maximaal 72 karakters (inclusief spaties) en voor de Metadescription 149 karakters.

Content aanpassingen

Is het noodzakelijk om aanpassingen uit te voeren op de content van je website, dan kunnen wij dit doen mits de site is gebouwd in WordPress en bij voorkeur in Elementor. Afhankelijk van het aantal pagina’s wat we dienen aan te passen wordt er vooraf een prijs afgesproken. De optimalisatie werkzaamheden kunnen parallel aan de linkbuilding activiteiten worden uitgevoerd.

(**) Exclusieve Subdomein Boost

Als belangrijk onderdeel binnen de linkbuilding strategie maken we gebruik van de Exclusieve Subdomein Boost. Hierbij wordt er maandelijks een uniek DA50+ subdomein aangemaakt. Op de homepage van het subdomein wordt exclusieve content geplaatst die vertelt over jouw product(en) of dienst(en), met alleen links naar jouw webpagina’s.
Heb je net een nieuwe website of webpagina gemaakt, dan gaan we voorzichtiger te werk. Eerst gaan we met reguliere incontent links zorgen dat je pagina al wat bekendheid krijgt en pas als we over een langere periode linkkracht hebben toegevoegd, kunnen we aan de gang met de subdomein boost. Zouden we dit niet zo doen, dan blazen we je website of webpagina op. Je wil niet in de sandbox terecht komen of een handmatige actie van Google krijgen.

Voorbeelden

linkbuilden uitbesteden

Vragen over linkbuilden uitbesteden

Linkbuilden uitbesteden goedkoper dan losse links?

Losse links laten plaatsen op DA40+ domeinen, zoals wij die hebben, kost op de meeste backlink platvormen tussen de € 300,- en € 700,- per link. En de DA50+ links zijn nog veel duurder. Wij zijn eigenaar van zeer veel van deze DA40+, DA50+ en DA60+ domeinen. Dit maakt dat wij linkbuilding kunnen aanbieden voor een fractie van deze prijs. Linkbuildingbureaus kopen links bij ons en verkopen die door aan hun klanten.
Jij hebt ons gevonden en zit nu direct bij de bron. Door de linkbuilding services direct bij SCORE af te nemen bespaar je geld en krijg je hoogwaardige en sterke linkkracht naar je website of webshop.

Luikbuilding specialisten?

Het zoeken en vinden van kwaliteitswebsites waar je backlinks kunt plaatsen kan zeer frustrerend zijn. De fout die vaak wordt gemaakt is het inschakelen van geautomatiseerde linkbuilding. Zo krijg je heel veel links in een zeer korte tijd, van een matig tot slechte kwaliteit naar jouw website of webshop.
Het effect is averechts van wat jij in gedachten hebt met als risico dat jouw website in de ‘sandbox’ terecht komt of een handmatige actie van een Google-medewerker krijgt. Je site is dan ‘verbrand’ en nu maar zien dat je het probleem kunt fixen met bijvoorbeeld een Disavow-procedure. Zolang het probleem niet hersteld is, komt je site niet (meer) voor in de ranking.
Linkbuilden is een fulltime activiteit waarbij door de linkbuilding specialisten van SCORE gebruik maken van een linkbuilding strategie. Een belangrijk onderdeel binnen de strategie is het kunnen beschikken over krachtige domeinen. Een doel is om op de homepage van deze domeinen een link te kunnen plaatsen in relevante content.

Welke Tools?

We zijn al sinds 1999 bezig met online marketing en hebben vele duizenden webpagina’s gepromoot voor onze klanten en onszelf. Hierbij gebruiken we diverse SEO-tools om de ranking volgen. Doordat wij werken in het groot kunnen we de kosten voor deze tools verdelen over al onze linkbuilding activiteiten.
Elke website of webshop waarvoor wij de linkbuilding uitvoeren zien wij als een uniek project. Je kunt zelf bepalen wanneer je begint en wanneer je wenst te stoppen. In de praktijk ga je de linkbuilding service niet beëindigen als je website of webshop goed presteert. Hoe dan ook blijft het mogelijk om op flexibele basis samen te werken. Het is onze ‘kick’ om jouw linkbuildingproject een sterke positieve progressie te zien maken.

Linkbuilden voor je concurrenten?

Jij wilt scoren in een bepaalde regio of branche en het beter doen dan je concurrenten. Als wij voor jouw bedrijf werken, dan werken we niet voor je directe concurrent. Hierover worden vooraf duidelijke afspraken gemaakt. Dit geldt ook wanneer je een website hebt gekocht bij SCORE.

Waarom linkbuilden uitbesteden?

De panda en pinquin updates van het Google algoritme hebben er voor gezorgd dat zelf linkbuilden steeds lastiger is geworden. En met AI, ChatGPT en BARD is het bijna onmogelijk geworden. Het is nu werk voor specialisten die meer allround zijn. Wanneer je website voldoet aan de richtlijnen dan gaat je website ranken. Op een zeker moment gaat je website niet meer omhoog en dan zijn hoogwaardige backlinks nodig. Bij SCORE krijgen we steeds vaker de vraag van linkbuilding bureaus of wij in onderaanneming voor hen willen werken. Dit is bespreekbaar.

Wat is een linkbuilding strategie?

Het beste resultaat met linkbuilden uitbesteden bereik je door na te denken over hoe je het gaat aanpakken. Vaak wordt de strategie uitgewerkt in een linkbuildingplan. Zo kun je goed bijhouden wat je hebt gedaan en wat voor effect de inspanning heeft gehad. De belangrijkste vragen rond je linkbuilding strategie zijn:
  1. Wat is het doel dat ik wil bereiken?
  2. Heb ik een concurrentie-analyse gemaakt?
  3. Wat is de ranking bij het begin van de linkbuilding en hoe ga ik dit volgen?
  4. Luikbuilden kost tijd en geld, op welke pagina’s ga ik de nadruk leggen?
  5. Voldoet de website aan de technische criteria, ook On-page?

Linkbuilden uitbesteden zaligmakend?

Het antwoord op de vraag:’Is linkbuilden uitbesteden zaligmakend?’ In tegenstelling tot wat je misschien van ons verwachten is het antwoord ‘Nee’. Door het uitbesteden van je linkbuilding gaat je website zeker beter ranken. Toch is dit geen garantie dat je meer omzet gaat realiseren. Een hoge ranking en veel bezoekers zijn nog altijd geen garantie voor meer omzet.
Je website dient bij de bezoekers vertrouwen te wekken, omdat zij in een fractie van een seconde dienen te beslissen of ze verder swipen of niet. Inmiddels vindt 75% van alle bezoekers je via de SmartPhone. Daar dient je website op ingericht te zijn volgens het ‘Mobile First-principe’. Natuurlijk kunnen we je daar veel over vertellen, maar misschien is het verstandig om het boek ‘De Geheimen van het Overtuigen’, van Robert B. Cialdini te lezen.
Onze intentie van overtuigen is vanuit een positieve intentie voor de zoeker. De negatieve intentie noemen we manipuleren en daar houden we ons niet mee bezig.

Informatie voor beginners

Wat is linkbuilden of linkbuilding?

Linkbuilden of linkbuilding wordt de techniek genoemd waarbij je relevante linkverwijzingen vanaf andere websites naar jouw website verzamelt. Deze links worden backlinks genoemd en moeten relevant zijn, wat betekent dat ze bij het onderwerp van jouw webpagina aansluiten. Linkbuilding is zéér belangrijk voor de rankingpositie van jouw website bij Google.
Hoe meer websites met een backlink naar jouw site verwijzen, des te hoger je positie in de zoekresultaten en hoe meer autoriteit je website krijgt in Google.
Bij linkbuilding moet je de kwaliteit van de backlinks in de gaten houden.  Je dient ervoor te zorgen dat de externe websites uit dezelfde branche komen (topic Business is altijd goed) en dat de tekst perfect bij de inhoud van jouw pagina aansluit.
Dit zorgt ervoor dat er een natuurlijk linkprofiel ontstaat, waardoor Google jouw website beoordeelt als een populaire en betrouwbare webpagina. Wanneer Google merkt dat de backlinks naar jouw pagina niet bij de inhoud aansluiten, zal jouw website niet lang op de eerste pagina staan of er ooit komen.
Om dit te voorkomen is een logische linkstructuur nodig waarbij de links handmatig in de teksten verwerkt worden (dus niet met AI). Ze dienen door een mens te worden geschreven, waardoor ze uniek zijn.

De betekenis van linkbuilden of linkbuilding

In letterlijke zin betekent Linkbuilding het bouwen van backlinks naar jouw website. De binnenkomende links zorgen er voor dat Google jouw pagina als populair en betrouwbaar beoordeelt. Het wordt vaak gezien als een populariteitswedstrijd. De links die naar jouw website verwijzen, kun je zien als stemmen voor jouw website.
Als andere contentschrijvers van andere bedrijven of ondernemingen jouw website vermelden in hun webpagina en een link plaatsen, betekent dit dat jouw pagina waardevolle en relevante informatie bevat.

De ene link is de andere niet

Het is belangrijk om te beseffen dat niet elke backlink dezelfde waarde heeft. De backlinks op een pagina van een bekend ziekenhuis die naar farmaceutische producten verwijzen, hebben meer waarde. Dit in vergelijking met links op de site van een supermarkt die dezelfde zouden promoten.
De linkwaarde (linkjuice) wordt bepaald door het domein en de pagina waarop de links verschijnen. Bij voorkeur staan de links op een homepage van een website die al lang bestaat.

Luikbuilden en SEO: de samenwerking

Zoekmachine optimalisatie wat wordt aangeduid met SEO, is een erg belangrijke marketingstrategie. Organisch zoekverkeer is van essentieel belang voor een bedrijf, want het zijn potentiële klanten. Door je website te optimaliseren, verschijn je als één van de eerste zoekresultaten en bereik je een ruimer publiek. De top 3 gaat tenslotte met 50% van de business aan de haal.
Zoekmachines, zoals Google, willen voor elke zoekopdracht de beste en meest relevante website weergeven. Hierbij wordt ook steeds vaker gezocht met een ingesproken zoekopdracht via de SmartPhone (conversational search). Om te bepalen welke sites het best bij de vraag aansluiten, maakt elke zoekmachine gebruik van een algoritme.
Voor zoekmachines zijn er vier belangrijke factoren: welke zoekwoorden zijn er aanwezig op je website, de technische kwaliteit van de site, de inhoud van de content en linkbuilding.
Linkbuilding is een belangrijke component van SEO welke regelmatig wordt onderschat. Voor Google is het zeer bepalend en voor meer dan 50% bepalend voor de rankingpositie.

Aanpassing in het Google algoritme

In het verleden keek Google voornamelijk naar het aantal backlinks. Door de constante ontwikkeling is tegenwoordig de kwaliteit van de links steeds belangrijker geworden. De linkverwijzing van een branchegenoot is daardoor relevanter.
Links binnen je website (interne links) en backlinks zijn uitgegroeid tot één van de bepalende factoren in het algoritme van Google. Websites met kwalitatieve externe links krijgen meer autoriteit en een hogere positie. Een marketingafdeling moet het linkprofiel van een bedrijf daarom voortdurend optimaliseren.

Linkbuilden uitbesteden is investeren in kwaliteit

Linkbuilding is niet moeilijk, maar bestaat uit veel factoren. Met een solide linkbuildingstrategie verbeter je de positie van je website in de zoekmachines en kun je dit waarnemen in de conversieratio.

Jouw profiel controleren

Je weet dat linkbuilding een essentieel deel van SEO is. Om het aantal en de kwaliteit van je backlinks te meten bestaan er diverse tools. Wij zetten ze voor jou op een rij:

1. AHREFS

Ahrefs is de meest volledige linkbuildingtool. Je krijgt via Ahrefs niet alleen al je huidige backlinks te zien, maar de verloren links en de links die je concurrenten hebben. Verder krijg je vanuit Ahrefs ook te zien welke ankerteksten er gebruikt worden. Daarnaast krijg je input over het kunnen toevoegen van zoekwoorden.
Domain Rating (DR) is een metric die wordt gebruikt door Ahrefs. Het meet de sterkte van een domein op basis van het aantal links dat naar die website verwijst en de kwaliteit van die links. DR scores variëren van 0 tot 100, waarbij een hogere score betekent dat de website meer kracht heeft en beter presteert in zoekmachines.
Ahrefs is verkrijgbaar in een beperkte gratis versie. Voor meer inzichten is er een versie waarvoor je dient te betalen.

2. Majestic SEO

Majestic SEO wordt door veel SEO-experts gebruikt om te zien hoe het met de Trust Flow van je site is gesteld. Er is alleen een betalende versie beschikbaar. Majestic SEO richt zich op het bijhouden, het opbouwen en het analyseren van backlinks. De tool geeft aan over hoeveel links je beschikt, hoe deze zijn opgebouwd en welke ankerteksten er zijn gebruikt.
De Trust Flow is een score die Majestic aan een bepaalde website toekent. Elke website krijgt een score tussen 1 en 100. Hoe hoger de score, hoe betrouwbaarder de pagina. Zo weet je meteen welke ‘toxic backlinks’ je dient te verwijderen. Een Trust Flow dient minimaal 25 te zijn om als goed te worden beschouwd. Sites met een lagere TF kun je beter (laten) verwijderen.

3. MOZ

MOZ is een zeer complete SEO-tool waarvoor je dient te betalen. Deze biedt de mogelijkheid om backlinks te controleren, maar ook om te kijken wat de spamscore is van de website waar je de link vandaan krijgt. Deze dient lager dan 20% te zijn.
De Link Explorer van MOZ vertelt je ook wat de domein autoriteit van een domein is waarvan je een link hebt gekregen. Hoe hoger de domein autoriteit, des te betrouwbaarder is de link. Wij gebruiken voor onze linkbuilding alleen maar DA40+ domeinen.
Het belangrijkste verschil tussen DA en DR is dat DA meer gericht is op het meten van de autoriteit van een website terwijl DR meer gericht is op het meten van de sterkte van een domein. Beide metrics kunnen nuttig zijn bij het identificeren van sterke websites om links van te krijgen, maar het is belangrijk om te begrijpen dat geen enkele metric perfect is.
Het is daarom altijd een goed idee om een combinatie van metrics te gebruiken en ook andere factoren, zoals relevantie en kwaliteit van de content, mee te nemen bij het beoordelen van potentiële linkpartners. In de praktijk werken de meeste professionele SEO-ers met MOZ en spreken over DA en PA.

4. SEO Spyglass

Ten slotte kan je ook kiezen voor SEO Spyglass. SEO Spyglass is een tool die gebruik maakt van de SEO Powersuit Link Explorer. Dit programma laat je al je huidige backlinks nakijken.
De meest populaire functionaliteit van dit programma is de mogelijkheid om de kwaliteit van de backlinks te kunnen beoordelen. SEO Spyglass geeft aan welke links Google positief beïnvloeden en welke links een negatief effect hebben.
Als je de links niet zelf kunt verwijderen of laten verwijderen, dan is het mogelijk om risicovolle links met een Disavow-procedure aan Google door te geven. Nadat Google de links heeft verwerkt worden deze niet meer meegeteld.
Deze procedure is ook nodig wanneer een concurrent slechte links naar je site heeft laten plaatsen (negatieve SEO).

Linkkrachtverhouding minimaal 1:18

Met de tools kun je de kracht bekijken die onze links via onze linkbuilding service doorgeven. Wanneer je linksverwijzingen via SCORE analyseert, zie je dat de gemiddelde linkkracht minimaal 18x sterker is, dan bij een gemiddeld linkbuildingbureau. En als je links op een onderliggende pagina staan, dan loopt het al snel op naar 1:25 en hoger. De linkkrachtverhouding loopt nog verder uiteen als je een link krijgt van een onderliggende pagina op een subdomein, 1:50 is dan niet bijzonder.
Vergelijk je de linkbuilding prijzen van SCORE met blog-portalen die een 1:18 linkkrachtverhouding hebben, dan kom je tot een verbazingwekkende conclusie. Je koopt credits en moet per maand minimaal 180 artikelen aanleveren van 300 woorden waarbinnen maximaal 4 links geplaatst kunnen worden. Dit is nodig om dezelfde kracht te krijgen vergeleken met één maand linkbuilding service van SCORE.
Neem je de kosten en geleverde inspanning op in de vergelijking, dan is linkbuilden uitbesteden aan SCORE minimaal 80% voordeliger.

Linkbuilding begrippen

Anchor

De Anchor of ankertekst is het stukje tekst waar de backlink achter geplaatst wordt. Vaak wordt er in de ankertekst één van de zoekwoorden verwerkt.

Autoriteit

Het aantal backlinks en de kwaliteit van de links bepaalt je domein autoriteit (DA). Ook je individuele pagina’s krijgen een autoriteitsscore toegekend (PA).
De DA geeft aan hoe je website in de zoekmachines scoort. De PA verwijst dan weer naar de pagina autoriteit van de specifieke webpagina.

Backlink

Een backlink is een link vanaf een externe website die naar jouw webpagina of -site verwijst.

Disavow

Disavow is door Google in het leven geroepen om je slechte of toxic links aan te melden. Je geeft aan welke links je niet relevant vindt en Google zal deze niet meer meetellen. Stel dat je concurrent allerlei slechte links naar jouw site heeft gezet, dan kun je hier het negatieve effect ongedaan maken.

Linkprofiel

Je linkprofiel ontstaat door het totaal van backlinks en pagina’s die naar jouw website verwijzen.

Nofollow

Een Nofollow backlink wordt door Google niet meegeteld voor linkkracht naar jouw website.

Toxic links

Toxic links hebben een negatieve invloed op je ranking. Het zijn links vanaf een slechte website of een vage server met een vaag ip-adress.

Trust Flow

De Trust Flow is een score die Majestic SEO toekent aan elke website. Hoe hoger de Trust Flow, hoe betrouwbaarder de website.

Linkwaarde

Aan iedere backlink wordt een waarde toegekend. Deze geeft de kwaliteit van de link aan en is afhankelijk van de context, de content en domein autoriteit van de website.

linkbuilding strategie, linkbuilding pakket, linkbuilding pakketten, kwalitatieve linkbuilding, link building strategie, seo linkbuilding backlinks pakket, link building professional, linkbuilding strategie, linkbuilding specialist, linkbuilding  abonnement, linkbuilding advies, linkbuilding kopen, linkbuilding kosten, handmatige linkbuilding, linkbuilding voor webshops, nederlandse linkbuilding, seo linkbuilding pakketten, seo linkbuilding services, linkbuilding prijzen, linkbuilding 2023, linkbuilding nederland, linkbuilding belgië, link building, linkbuilding webshop, linkbuilding pakket kopen, linkbuilding voor je webshop, hoge kwaliteit linkbuilding pakket, linkbuilding tarieven, linkbuilding bureau, linkbuilding activiteiten

Conclusie

Misschien denk je na het lezen van deze informatie dat linkbuilding te veel gedoe is. Het is tijdrovend, dat klopt en het kost uiteindelijk ook zeer veel geld. Het linkbuilden uitbesteden aan SCORE bespaart je veel tijd en geld. Wij passen onze linkbuilding strategie toe voor een vast bedrag per maand.

Linkbuilden uitbesteden? Je linkbuilding uitbesteden doe je aan SCORE, de beste Linkbuilding service van de Benelux.